sobota 31. októbra 2015

Tekvicový Cheesecake :)

Za oknami je nádherné počasie. Krásne babie leto, čo poviete? Ja som z takéhoto počasia úplne nabudená k aktivitám. V tomto období milujem prechádzky v prírode, konkrétne turistiku a tak spoznávať naše krásne Slovensko. Kým sa človek vyškriabe k oblakom aby odtiaľ videl tie krásy tak sa celkom aj zničí. Preto sa treba za výkon aj patrične odmeniť. Tento týždeň som rozmýšľala čo upečiem a nakoniec pri nákupoch v Lidl som objavila tento recept. Bola som zvedavá na tú chuť tekvice. Robila som ho už včera večer, pretože musí cez noc odpočívať. Dnes ráno som ho obliala čokoládou a ozdobila. Samozrejme, že sa dlho neohrial a rovno ešte za horúca sme ho krájali. Je senzačný :) :) :).




SUROVINY:

Cesto: 150g polohrubej múky, 40g práškového cukru, 100g masla, 1 žĺtok, štipka soli

Plnka: 300g tekvice Hokkaido, 100ml smotany na šľahanie, 500g mascarpone, 200g bieleho jogurtu, 2 vajíčka, 2 žĺtky, 150g práškového cukru, 1KL mletej škorice

Poleva: 880ml smotany na šľahanie, 100g čokolády na varenie, 30g bielej čokolády

POSTUP:

Vo väčšej miske zmiešame všetky suroviny a rukou vypracujeme tuhšie cesto. Rozvaľkáme ho medzi 2 potravinovými fóliami do tvaru kruhu s hrúbkou asi 1cm. Dno tortovej formy vystelieme papierom na pečenie. Cestom vystelieme dno tortovej formy a vytvarujeme aj približne 3cm vysoké okraje.
Tekvicu Hokkaido ošúpeme, odstránime semienka, nakrájame ju na menšie kocky a s trochou vody uvaríme domäkka. Potom tekvicu rozmixujeme dohladka so 100ml vody a zjemníme smotanou. Necháme dôkladne vychladnúť. Medzitým v mixéri pri nízkych otáčkach dohladka vymiešame mascarpone, jogurt, vsjíčka, žĺtky a cukor. Potom primiešame vychladnuté tekvicové pyré a škoricu.
Tekvicovú plnku nalejeme na pripravené cesto. Rúru predhrejeme na 180 stupňov. Hneď, ako cheesecake vložíme do rúry, znížime teplotu na 170 stupňov a pečieme približne 60 minút. Po dopečení majú byť okraje zlatohnedé a stred trochu trasľavý. Hotový cheesecake necháme vychladnúť a následne do dáme stuhnúť do chladničky na celú noc.
Na druhý deň si pripravíme zmiešaním horúcej smotany a čokolády na varenie čokoládovú polevu, ktorou vrch koláča polejeme. Na záver vrch dozdobíme rozpustenou bielou čokoládou.


MŇAM :)

ChicMisses
Betty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára