nedeľa 18. októbra 2015

Bienvenue à Paris

Vitajte v Paríži v najnavštevovanejšom hlavnom meste na svete. Je to jedno z najlákavejších miest, ktoré je snom mnohých cestovateľov. Konečne sa tento môj cestovateľský sen splnil aj mne. Dali sme sa dokopy celkom slušná partia ľudí a vďaka super organizátorke sme všetci celkom za lacný peniaz navštívili toto veľkomesto. Nebudem vám tu rozkecávať ako a kde sme všetko kúpili, pretože každý deň sa to mení a ubytovanie sa dá zohnať v Paríži veľmi jednoducho, záleží len od toho koľko ste ochotný zaplatiť. Skôr vám chcem povedať o svojich dojmoch, ktoré mám z tohto miesta.

Moje dojmy sú celkom zmiešané, ale viac prevažujú pozitíva nad negatívami. Jediným negatívom je, že mesto je dosť špinavé, najmä čo sa týka metra, čo u mňa dosť kazilo celkový dojem, pretože metrom sme sa presúvali skoro stále. Metro bolo dosť zanedbané a musím to povedať "smradľavé". Naozaj na niektorých staniciach sa to nedalo vydržať.
Keď však vystúpite z toho labyrintu na povrch, na všetko sa zabudne, a to v okamžiku. Paríž je mesto, kde na každom kúsku máte čo obdivovať. Ani neviem čo všetko mám vám tu spomenúť. Hlavnou atrakciou je samozrejme Eiffelova veža. Poradím vám, že keď už ste pri nej tak si isto kúpte lístok až na úplný vrch. Odtiaľ je úžasný výhľad na celý Paríž. Pod Eiffelovou vežou sme sa fotili ako blázni, zo všetkých strán. Čo bolo tak trochu strata času :)
Potom sme sa pobrali peši smerom do Musée du Louvre, kde počas chôdze sme natrafili na iné tiež významné miesta. Louvre je miesto dokonalej symetrie. Neviem prečo, ale zo všetkých strán na vás dýcha umenie a história. Mala som tam taký dosť tajomný pocit. Tak isto ako na Eiffelovku je priam nutnosť pozrieť aj najznámejšiu hviezdu tohto miesta, a to Monu Lisu. Poviem je to kočka, ktorá je lepšie strážená ako britská kráľovná.
Odtiaľ sme sa pobrali k Víťaznému obluku po najznámejšej ulici Champs Elysées. Tam som bola vo svojom živle. Pripravte sa však na veľa ľudí. Na tejto ulici majú obchody tie najlepšie značky. Medzi nimi bolo aj moje obľúbené H&M. Na konci Champs Elysées sa nachádza Víťazný obluk, z ktorého je nádherný výhľad na vysvietenú Eiffelovu vežu. No jednoducho krása.
Videli sme ešte Katedrálu Notre-Dame, Grand Palais, Palace de la Concorde a mnoho ďalších miest, na ktoré sme natrafili po naších potulkách mestom.
Na záver môžem len povedať, že Paríž je mestom, ktoré musíte vidieť :)
















ChicMisses
Betty



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára