sobota 16. apríla 2016

Marhuľový koláčik s tvarohovou polevou :)

Dnes som si pre vás pripravila taký môj výmysel, koláčik, ktorý pozostáva z môjho najobľúbenejšieho ovocia a to je- marhuľa. Milujem marhule, síce teraz na ne nie je sezóna, ale kto nelenil a nejaké tie marhuľky si poctivo zavaril môže vytiahnuť svoje zásoby, tak ako ja. Marhule v komore musia byť. 
Tak šup šup vytiahnuť roboty a misky a ide sa na to :)


Suroviny:
Cesto - 4 ks vajcia, 200g hnedého cukru, 2dcl oleja, 1 marhuľový kompót, 200g polohrubej múky + na vysypanie plech, 1/2 bal. prášok do pečiva,  štipka soli, maslo na vymastenie plechu
Plnka - 1 marhuľový džem, 500ml jemného tvarohu, 100g práškového cukru (podľa chuti), 1 ks biely jogurt, šťava a kôra z polovice pomaranča, 1/2 bal. vanilkový puding za studena 

Postup:
Najskôr si oddelíme žĺtka od bielok, žĺtka vymiešame s hnedým cukrom. Následne postupne pridávame olej a šťavu z marhuľového kompótu. Do tekutej zmesy pridáme marhule a dôkladne vymiešame. Ďalej pridáme polohrubú múku s práškom do pečiva. Nakoniec vymiešame tuhý sneh z bielkov a zmiešame s našou zmesou. 
Hotové cesto nalejeme na vymastený a múkou vysypaný plech. Pečieme pri 180 stupňoch cca 20min.
Po upečení dáme korpus výchladnúť. Po vychladnutí natrieme korpus marhuľovým džemom. 
Vyšľaháme si tvaroh s bielym jogurtom a práškovým cukrom, do hladkého krému. Pridáme pomarančovú kôru a šťavu z pol pomaranča. Dobre premiešame. Za stáleho miešania postupne pridávame vanilkový puding za studena, podľa potreby, akú chceme dosiahnuť konzistenciu. Ja som ho dala tak cca 3PL, ale záleží to dosť od tvarohu, jogurtu aj toho pomaranča. 

Nakoniec môžeme koláč ozdobiť buď mandľovými lupienkami, ktoré som ja mierne opražila :) alebo nastrúhanou čokoládou.

Dobrú chuť :)

ChicMisses

Betty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára