nedeľa 10. apríla 2016

Makovo-višňová torta

Tento víkend nám počasie neprialo a preto som sa pustila do skúšania nových receptov. Našla som recept na makovo-višňovú tortu a dokonca bez použitia múky. Je to jeden z tých zdravých receptov a keďže ja také rada skúšam pustila som sa do neho. Mak nieje moja extra obľúbená surovina, ale zjesť ju zjem a v tejto kombinácia s višňami a tvarohom je perfektná asi prehodnotím svoje chute :D
Takže ak čakáte napríklad návštevu, tak šup sa do pečenia je to veľmi jednoduché :)

Makovo-višňová torta:

Suroviny cesto:
  • 300g pomletého maku
  • 100g masla
  • 4 vajcia
  • 120g medu (keďže mne došiel použila som javorový sirup)
  • 100g bieleho jogurtu alebo kyslej smotany
  • 1 lyžička kypriaceho prášku
  • štipka soli
Suroviny plnka:
  • 200g višní bez kôstok
  • višňový džem 
  • 500g jemný tvaroh (ja používam ten v kýbliku z Lidla)
  • med na ochutenie
Postup:
Oddelíme vaječné bielky od žĺtkov a z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh. Vo väčšej nádobe  zmiešame  mak, kypriaci prášok, med, maslo, ktoré sme nechali po roztopení vychladnúť, vaječné žĺtky a jogurt. Po premiešaní hmoty do nej ešte zľahka pridáme sneh z bielkov. Zmes vylejeme do okrúhlej tortovej formy (priemer 22 cm) a pečieme v predhriatej rúre približne 40 minút na 170°C. Keď je korpus torty hotový, necháme ho dôkladne vychladnúť. Prerežeme ho na polovicu, dolnú časť potrieme višňovým džemom. Naň naukladáme vykôstkované višne, tie potrieme plnkou (ocukríme si tvaroh podľa chuti a použijeme ako krém).Vrch torty potrieme opäť džemom a zvyšným krémom. Na ozdobenie môžeme použiť zvyšné višne a pred podávaním necháme tortu poriadne vychladnúť v chladničke.
Dobrú chuť vám prajem :)






 ChicMisses
Evelin


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára