streda 2. marca 2016

Jabĺčková bábovka :)

Po dnešnom pracovnom dni som si bola zahrať bedminton, ktorému som úplne prepadla. Na hodinku som sa trochu odreagovala a po skončení som bola plná energie. Cestou domou ma napadlo, že by som dnes mohla niečo upiecť a tak si spríjemniť toto škaredé počasie, ktoré vonku vládne.      
Teším sa na JAR <3
Chcela som piecť niečo jednoduché a hlavne rýchle, čo je samozrejme "mňamkové". 

Jabĺčková bábovka :)


Suroviny:  
4ks vajcia, 200g hnedého cukru, 2dl mlieka (ja som použila mandľové mlieko), 2dl rastlinného oleja (výborný je kokosový olej), 1ks pomaranč, 1/2 KL vanilkového extraktu, 200g polohrubej múky, 1ks prášok do pečiva, 1KL škorice, 2ks jablká, hrsť orechov, hrsť sušených hrozienok, 1PL kakaa.

Postup: 
Najskôr si oddelíme vajíčka, žĺtka od bielok. Bielka si vyšľaháme na tuhý sneh. K žĺtkam pridáme cukor a miešame kým sa zmes poriadne nespojíme (zväčší svoj objem). Za stáleho miešania prilievame na striedačku mlieko a olej. Potom prilejeme pomarančovú šťavu s celého pomaranča, vanilkový extrakt a pomarančovú kôru. 
Následne si jablká očistíme a nastrúhame na hrubo. V druhej miske si zmiešame všetky suché suroviny (polohrubá múka, prášok do pečiva a škoricu), ktoré poriadne premiešame. Po lyžiciach za stáleho miešania pridávame k tekutej zmesi. 
Vypneme mixér a do hmoty zapracujeme jablká, nasekané orechy a hrozienka. Do hmoty pridáme sneh z bielkov. Cesto si rozdelíme na 2 časti a do jednej pridáme kakao. 
Do vymastenej a múkou vysypanej formy striedavo lejeme svetlé a tmavé cesto. 
Pečieme pri 180 stupňoch cca 35 minút. 

Dobrú chuť :)

ChicMisses
Betty :)

4 komentáre:

  1. Krásná...
    Tuto bábovku dělala o víkendu i moje mamá. Já jsem jí, kvůli linii nejedla, ale slyšela jsem na ni jen pochvaly, jak je šťavnatá a slaďoučká. :D
    (Jako vím, že kdybych si dala jeden kousek, tak neztloustnu, ale já bych určitě u jednoho nezůstala)
    Miluna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Naozaj bola šťavnatá a skvelá. V práci sa po nej len tak zaprášilo. Keď v nej nahradíš nezdravé suroviny za zdravšie tak si môžeš dať aj dva kúsky :) :) :) Betty :)

      Odstrániť
  2. vyzerá super, aj si to pekne odfotila :) vzájomné sledovanie? :)

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ďakujeme veľmi pekne - sledujeme :) :) veľmi pekný blog :) :)

      Odstrániť