nedeľa 25. októbra 2015

Hruškový koláč

Tento víkend bol krásny slnečný až som mala pocit akoby sa vrátilo babie leto. Sobotňajšie popoludnie sme trávili na Budatínskom rínku a keď som sa zobudila dnes ráno a slniečko znova  krásne svietilo ako v sobotu mala som chuť zas niekam ísť na prechádzku. Ale nadšenie opadlo keď sa po obede začalo zaťahovať a počasie sa maximálne pokazilo. Ale to nám náladu zďaleka nepokazilo. Tak sme si spravili len takú menšiu prechádzku a prišli sme domov práve v čas. V čas na kávičku a chutný koláčik. ;) Milujem ten pocit, keď si uvarím kávu sadnem si na gauč "zabambúšim" sa do deky a vychutnám si nejaký výborný ovocný koláčik. Na dnešnú nedeľu som zvolila hruškový. Keďže som mala plnú misku hrušiek a nevedela som čo s nimi a bála som sa že všetky zhnijú a tak nepadnú na úžitok. Tak som sa rozhodla upiecť z nich koláč podľa nového receptu, ktorý som si z časti vymyslela a z časti upravila podľa iného. Neviem ako vy ale ja mám najradšej ovocné koláče a hoci teraz každý skôr ulietava na jablkových ja mam omnoho radšej hrušky.
Takže tu je recept na môj hruškový koláčik. :)

Hruškový koláč:

Suroviny:

Cesto
  • 100g zmäknutého masla
  • 100g práškového cuktu
  • 2 vajíčka
  • 200ml mlieka
  • 200g polohrubej múky
  • 2 lyžičky kypriaceho prášku do pečiva
Plnka
  • 500g tvarohu ja mám najradšej ten z Lidla Pilos v kýbliku
  • 400g hruškový jogurt tiež Pilos :)
  • 1 stužovač
  • 2 vanilínové cukry
Na vrch
  • hrušky
  • med
  • vanilínový cukor

Postup:

Zmäknuté maslo s práškovým cukrom vyšľaháme mixérom do peny. Do zmesi po jednom mixérom primiešame vajíčka. Potom naraz prilejeme mlieko a ručne metličkou primiešame múku a prášok do pečiva. Cesto si môžeme vložiť na chvíľu do chladničky kým si pripravíme hrušky. Hrušky si očistíme, prekrojíme a vykrojíme stred. Nakrájame ich na plátky a naukladáme do formy, ktorú sme si predtým vystlali papierom na pečenie a potreli medom. Keď bude celá forma pekne zaplnená hruškami môžeme si ich pocukrovať vanilínovým cukrom, kto ma rád môže dať aj škoricu. Takto pripravené hrušky si vložíme na cca 10 min. do trúby. Potom ich vytiahneme a nalejeme rovnomerne na vrch cesto. Pečieme pri 180 stupňov približne 30 minút. Koláčik je hotový, keď sa pri skúšaní nelepí na špajdľu.
Kým sa koláčik pečie pripravíme si plnku. V miske zmiešame tvaroh, jogurt, stužovač a ocukríme podľa chuti. Riadne vymiešame a vložíme do chladničky, aby krém stuhol.
Koláč po upečení dáme vychladnúť a potom ho otočíme a opatrne stiahneme papier na pečenie. Malo by to ísť ľahko vďaka medu, ktorý sme si tam natreli. Na takto obrátený a vychladnutý koláč navrstvíme plnku a dáme ešte aspoň na 1-2 hod. stuhnúť do chladničky. A potom už len vychutnávame v pohodlí domova.  :)

Dobrú chuť. 







Pekný zbytok víkendu vám prajú

ChicMisses
Evelin& Betty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára