sobota 30. januára 2016

TIRAMISU :)

Dnes je taká doba, že málokto si dopraje kvalitný dezert. Ide o dezerty, ktoré sa radia medzi kalorické, ale musíme si povedať, že chuťovo sú neprekonateľné. 
Ja si tento dezert dopriať nemôžem, pretože ako som spomínala v predchádzajúcom článku tento rok sa budem stravovať zdravšie, a preto koláčiky pre mňa budú troška iné. 
Toto pravé talianske TIRAMISU som robila na želanie svojho priateľa, ktorý má tento dezert veľmi rád. 
Robím dva druhy Tiramisu ak sa to dá tak nazvať. Jedno také to tzv. slovenské s pomazánkovým maslom a šľahačkou a druhé také klasické a poctivé s vajec a mascarpone. 
Dnes som sa rozhodla pre chute Talianska.

Suroviny:
500g Mascarpone
5 vajec
100g kryštálového cukru
dlhé piškotý
presso
Amaretto

Postup:
Najskôr si uvaríme silné presso (kávu). Ja ju vždy aj troška ocukrím a po vychladnutí pridám Amaretto. 
Vajcia si rozdelím na bielka a žĺtka. Žĺtka vymiešame s 50g cukru nad parou do peny. Necháme vychladnúť. Zatiaľ vymiešame bielka s tiež 50g cukru. Na koniec zmiešame Mascarpone, žĺtkovu penu a bielka do jemného krému. 
Do misy skladáme piškóty máčané v káve, krém, piškóty a krém. Na vrch posypeme kvalitným kakaom.

Dobrú chuť :) :) :)





ChicMisses
Betty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára