sobota 12. septembra 2015

Pečieme s APETITOM - Jablková štrúdľa z jogurtového cesta

Už sa nám zjesenieva :) Ovocie nám pomaly dozrieva, a preto som tentokrát stavila na všestranné jabĺčko :)
Neviem, ako to máte vy, ale ja zbožňujem časopisy s receptami. Vždy ma lákajú krásne fotky dezertov a jedla. Nechávam sa nimi tak trochu aj inšpirovať. Teraz som siahla v trafike po časopise APETIT. Úžasný, musím povedať, že zatiaľ všetky recepty, ktoré som odtiaľ piekla sa podarili.
Dnes som vybrala pre Vás koláčik, ktorý je ideálny na preklenutie medzi letom a jeseňou - Jablková štrúdľa.


Suroviny na cesto:
- 300-350g hladkej múky
- soľ
- 1 vajce
- 150g bieleho jogurtu
- 1/2 maslo
-  práškový cukor na posypanie hotovej štrúdle
Suroviny na náplň:
- 6-8 stredne veľkých jabĺk
- 8 PL trstinového cukru
- hrsť vlašských orechov
- hrsť hrozienok
- 1PL mletej škorice
- 8 PL strúhanky
- 1/2 masla (rozpusteného)
Postup:
Rúru si predhrejeme na 180 stupňov. Múku preosejeme na vál, kde pridáme špetku soli, v strede urobíme jamku a do nej dáme vajíčko. Pridáme jogurt a vidličkou premiešame. Potom pridáme nakrájané maslo a rukami zpracujeme na hladké cesto. Cesto zabalíme do potravinárskej fólie a dáme do chladničky.
Medzitým si pripravíme náplň. Jablká očistíme a nastrúhame na hrubom strúhadle. Premiešame s cukrom, orechami, hrozienkami a škoricou.
Cesto rozdelíme na dve polovice. Na pomúčenej doske vyvaľkáme jednu časť na 2-3 mm tenký plát. Plát posypeme polovicou strúhanky (4PL) a polovicou náplne. Štrudľu zavinieme, prenesieme na plech a potrieme rozpusteným maslom :).
Pečieme asi 25-30 minút dozlata. Po vychladnutí posypeme práškovým cukrom.


Dúfam, že si štrúdľu urobíte. Výborne sa hodí k teplému čajíku a k dobrej knihe.



Dobrú chuť vám praje
ChicMisses
Evelin& Betty




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára