sobota 8. augusta 2015

Broskyňová torta

Keďže som čakala návštevu a nie hocijakú, ale moju best friend a parťáčku z práce v jednom rozmýšľala som aký koláčik upiecť na pohostenie. Chcela som niečo také letné,svieže a ovocné ku kávičke a melónovému kokteilu. Nakoniec som si vymyslela recept na broskyňovú tortu, keďže broskyne milujem a prišlo mi to vhodné ovocie na toto letné obdobie. Torta bola rýchlo hotová a pripravila som si ju deň vopred, aby stihla pekne stuhnúť aby sa lepšie krájala.Všetky suroviny sa dajú zakúpiť v obchode LIDL takže nemusíte behať a zháňať všetky ingrediencie :)  Tento recept je výborný v tom že môžte v ňom ovocie obmieňať podla chuti a tu sa fantázií naozaj medze nekladú. Práve sa mi v chladničke chladí ďalšia tento krát na skúšku čučoriedková torta ;)  Keď bude pekne vychladená pridám foto aj z nej ;)


Broskyňová torta:

Suroviny:
Cesto:
  • 6 vajíčok
  • 180g kryštáloveho cukru Castello
  • 6 lyžíc rastlinného oleja Promienna
  • 140g hladkej múky
  • 40g kakaa Castello  
Tvarohová plnka:
  • 500g jemného tvarohu Pilos
  • 250ml smotany na šľahanie Pilos (33%)
  • 2 vanilinové cukry  (alebo podľa chuti)
Na ozdobu:
  • 500g polených broskýň (veľká konzerva)
Želatina:
  • 2 zlaté klasy
  • šťava z broskýň
  • džús (ja som použila mrkvový)
  • cukor podľa chuti
Postup:
Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh. Potom k nemu po častiach primiešame cukor a šľaháme kým sa kryštáliky cukru úplne nerozpustia. Potom po jednom pri nižších otáčkach zašľaháme žĺtky. Za stáleho šľahania do zmesi po lyžiciach prilejeme olej. Na záver do zmesi po častiach zľahka metličkou vmiešame múku s kakaom. Cesto vylejeme do formy. Pečieme v predhriatej rúre pri 180 stupňov asi 20 minút. Hotové cesto necháme trochu vychladnúť.
Medzi tým si pripravíme plnku. V miske zmiešame smotanu na šľahanie (tu nemusíme vopred šľahať) s jemným tvarohom a vanilínovým cukrom. Mixérom vyšľaháme suroviny na hladký krém.
Na upečené cesto navrstvíme krém na vrch poukladáme nakrájané broskyne (alebo iné ovocie podľa chuti) a vložíme tortu na chvíľu do chladničky.
Medzi tým si dáme variť želatinu. Do hrnca vložíme šťavu z kompótu s džúsom a ocukríme podľa chuti. Ak je šťavy málo môžme pridať troška vody. Potom postupne metličkou vmiešame zlaté klasy a dáme na oheň variť a uvaríme tuhu želatinu. Necháme ju na chvíľu vychladnúť a navrstvíme na pred pripravenú tortu. Necháme vychladnúť ideálne do ďalšieho dňa ;)
A potom si už len na nej pochutíme. Dobrú chuť :)






ChicMisses
Betty& Evelin

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára